1980-1989
1980 Megjelenik a vibrációt tompító, gumiágyazású hajtással, és egyedülálló első villával ellátott FLT modell, melyre motorblokkal egybeépített 5 sebességes váltót is szerelnek. A láncmeghajtást bordásszíj váltja fel, ami simább futást, kevesebb karbantartást és beállítást igényel. A bordásszíj meghajtás rövid időn belül általános lesz a Harley-Davidson motorkerékpárokon.
1981 Február 26-án a Harley-Davidson 13 rangidős igazgatója aláírja azt a szándéknyilatkozatot, mely rögzíti a H-D visszavásárlását az AMF-től. Június közepére a visszavásárlás hivatalossá válik és a "Sas egyedül száll" kifejezés ismét érvényt nyer.
1982 Olyan forradalmi újítások dicsérik a Harley-Davidson háztáját, mint a gumiágyazású - 5 sebességes FXR/FXRS Super Glide II, és a préselt - hegesztett vázú Sportster modellek.
Megjelenik a MAN (Material As Needed) program a gyártásban. Ez azt jelenti, hogy kizárólag a gyártás szükségletei alapján vásárolnak előregyártott alkatrészeket és nyersanyagokat, mellyel jelentősen csökkentik az előállítási költségeket és javítják a gyártás minőségét.
A Harley-Davidson sikerrel kérvényezi a Nemzetközi Kereskedelmi Szövetség tarifatámogatását, amit 1983. április 1-től kezdődően öt évig helyeznek érvénybe. Ez a védővám minden 700 köbcentiméternél nagyobb, Japánból importált motort érintett. Szükségességét az Egyesült Államokban felhalmozódott, eladatlan japán motorkészlet indokolta.
Elkezdődik a Harley-Davidson legegyedibb erőfeszítése a Harley Owners Group® (H.O.G.®) (Harley Tulajdonosok Klubja) létrehozása, mely megalakulását követően a legnagyobb motorgyártó támogatása mellett a világ legnagyobb motoros klubja lesz. Hat éven belül a klub taglétszáma 90.000 fölé emelkedik, mely 2000-ben már meghaladja az 500.000 tagot.
1984 A Harley-Davidson felfedi a leplet az új 1340 köbcentis V2 Evolution motorblokkról, melyet 5 különböző modellben helyeznek el, többek között az új Softail modellcsaládba is. 7 év kutatómunkájának eredményeként a motor több erővel bír, tisztább üzemű, gyorsabb és simábban fut. Ugyancsak debütál a Softail váz megoldás, mely "elrejti" a hátsó lengéscsillapítókat.
1986 Új műszaki fejlesztőmunka eredményeként létrejön a merész formatervezésű Heritage Softail modell. A Harley-Davidson cég 1969-óta (amikor egybeolvadt az AMF-el) ismét megjelenik az értéktőzsdén. A Sportster modellcsaládot ellátják az Evolution V-twin motorblokkal. A tulajdonban lévő értékek változatosabbá tétele végett megvásárolják a minőségi lakókocsikat gyártó Holiday Rambler vállalatot.
|